Dopis pro rodiče č. 13
Milí rodiče,
ještě jednou bych vám ráda popřála vše NEJ v dalším roce a poděkovala za podporu při vánočním vystoupení. Ještě jednou bych požádala všechny, kteří z něj mají nějakou fotku, aby mi ji poslali, dala bych ji do naší fotogalerie. Mám jen video.
Na začátku uplynulého týdne jsme věnovali našim zážitkům z vánočních prázdnin a užili si bublifukové soutěže. V netradičních „bublinových“ disciplínách zvítězil Vašík M. Poté jsme již pilně pracovali na opakování, abychom se zase vrátili do studijních kolejí.
Při čtvrteční výtvarce jsme využili češtinářského tématu a malovali postavy v karnevalových kostýmech. Velké části třídy již došlo mnoho tubiček temperových barev. Prosím všechny, kterých se to týká, aby barvy dokoupili a přinesli si do školy. Děkuji.
Druhá prosba se týká oprav domácích úkolů z češtiny. Udělají-li děti chybu v pravopisu po obojetné souhlásce, musí slovo napsat bezchybně do domácího sešitu včetně odůvodnění. Většina třídy si již s pravopisem poradí velmi dobře v diktátech nebo doplňovacích cvičeních. Potíže zatím máme v autodiktátech, tedy když si sami diktujeme, co chceme napsat. To se pak na pravopis příliš nesoustředíme.
Pokud děti potřebují doprocvičit nějakou početní operaci v matematice (písemné sčítání, odčítání, přednost násobení před sčítáním a odčítáním, apod.), mohou využít nabídky doučování. Probíhá vždy ve středu od 14:00 v naší třídě.
V pondělí bylo zahájeno 3. kolo Einsteinova okénka, termín odevzdání je čtvrtek 15. 1. Zúčastnit se mohou i rodiče, prarodiče, sourozenci, … Zadání najdete při vstupu do školy vedle kontejneru na elektroodpad.
Připomínám naše společné setkání v úterý 20. 1. od 18:00. V příštím týdnu bych vás požádala o potvrzení (ne)účasti. Tentokrát bychom se ještě jednou věnovali matematice prof. Hejného, konkrétně prostředí Biland (dvojková soustava), s kterým začneme v lednu s dětmi pracovat. Podle vašeho zájmu přidáme i další aktivity.
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
- Než napíšu i/y po „b, l, m“, odůvodním si, které mám napsat a proč. Využívám všechny pomocníky.
- Napíšu osnovu popisu karnevalového kostýmu.
- Zodpovědně vyhledám důkazy pro své odpovědi ve čtení s porozuměním.
Matematika
- Při řešení algebrogramů si zodpovědně ověřuji všechna možná řešení.
- Postavím stavbu a hradby podle plánu.
- Dodržuji postup řešení při sčítání trojciferného čísla.
Anglický jazyk
- Zeptám se na počet předmětů otázkou „How many?“ a kamarádovi na ni správně odpovím. Myslím na to, že slovo musí končit na –s.
- Píši anglická slova do pracovního sešitu bezchybně, pokud si nejsem jistý(á), podívám se do slovníčku.
Prvouka
- Nemyslím si, že horniny a nerosty jsou hory, na kterých nic neroste J.
- Vysvětlím, jak vznikly na Zemi horniny a nerosty.
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - opakování – učebnice str. 66-67, pololetní kontrolní práce
M - učebnice str. 42-44
AJ - lekce 14 – dokončení
Prv - horniny, nerosty, půda
Ve středu půjdeme na prvouku (tedy až v průběhu vyučování) ven, bude potřeba, aby měli všichni vhodné oblečení a obuv.
V únoru se s dětmi vypravíme na další třídní akci s Futurem. Tentokrát se bude jednat o sobotu 21. února, prosím proto všechny, aby mi dali vědět, zda se zúčastní nebo ne. Děkuji.
Katka Vrtišková