Dopis pro rodiče č. 16
Milí rodiče,
pomalu se blíží termín naší další třídní výpravy – sobota 21. února. Prosím všechny rodiče, jejichž děti se této akce zúčastní, aby mi toto potvrdili. Abychom si náš výlet užili, potřebuji vědět, kolik dětí bude. Děkuji Vám.
Začalo 5. kolo Einsteinova okénka, zapojit se mohou nejen děti, ale i rodiče J . Uzávěrka je příští čtvrtek. Tentokrát je zaměřené na indické násobení.
Téměř každou středu mohou děti, které to potřebují, přijít na doučování z matematiky. Trénujeme na něm zejména postupy klasické matiky – písemné sčítání, odčítání, … porozumění slovním úlohám. Doučování je dobrovolné.
Dokončili jsme vyjmenovaná slova po „P“, příští týden začneme po „S“. Děti si musí řady slov stále pravidelně opakovat, aby je nezapomněly.
V pondělí si napíšeme krátké opakování z prvouky zaměřené na vzduch, nebude na celou hodinu a objeví se v něm to, čemu jsme se věnovali v uplynulém týdnu (zelené desky).
Mám velkou radost z dětských slovníčků na angličtinu. Všem se velmi daří do nich zapisovat. V hodině jsme si povídali, jak se kdo ze slovníčků učí, ukázali jsme si, jaké jsou další možnosti, včetně využití moderní techniky (nahrávání si probraných slovíček).
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
-
Vyjmenuji zpaměti všechny probrané řady vyjmenovaných slov (po „b, l, m, p“).
-
Než napíšu i/y, vždy si odůvodním, jaké bude a proč. Využívám pomocníky.
-
Napíšu správně adresu k sobě domů a zpaměti řeknu telefonní číslo na rodiče.
-
Při čtení své knihy fantasy si všímám, zda se jedná o fantazii nebo realitu.
Matematika
-
Používám groše, abych vyřešil(a) úkoly z Bilandu.
-
Bezchybně doplňuji chybějící čísla do indického násobení.
-
Zaokrouhlím na desítky čísla končící číslicí 5.
Anglický jazyk
-
Popíšu, co mám na sobě s využitím věty „I’m wearing …“ a co má na sobě kamarád „He / She is wearing …“. Odpovím podle pravdy na otázku „Are you wearing…?“
-
Píši čitelně a bezchybně slova do slovníčku i s jejich výslovností.
Prvouka
-
Podle obrázku vysvětlím, kde se vzal na Zemi vzduch a z jakých částí se skládá.
-
Popíšu vlastnosti vzduchu podle pokusů, které jsme společně dělali ve třídě.
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - vyjmenovaná slova po „s“ – učebnice str. 76-79, pracovní sešit str. 38-39
M - učebnice str. 50-53, pro práci navíc pracovní sešit do str. 36
AJ - Lekce 17 – „My head“
Prv - kvalita ovzduší ve Vraném, Masopust
Katka Vrtišková