Dopis pro rodiče č. 17
Milí rodiče,
děkuji všem, kteří mi dali vědět, že se jejich dítě zúčastní třídní výpravy. V tuto chvíli je nás devět, podrobné informace dostanou přihlášení na začátku příštího týdne.
Minule jsem vám zapomněla napsat o další balíčky papírových kapesníčků – smrkáme ostošest a zásoby z podzimu už nám došly. Některé děti již přinesly, ostatní prosím o donesení během příštího týdne.
Do 5. kola Einsteinova okénka se z naší třídy úspěšně zapojili Kuba a Eliška Ku. Další kolo začne v pondělí, uzávěrku má ve čtvrtek 26. února.
Od příštího týdne se v českém jazyce začneme věnovat kromě vyjmenovaných slov také podstatným jménům. Budeme určovat rod a číslo. Abychom určili rod, musíme si na slovo ukázat zájmenem ten, ta nebo to. Zapisovat budeme takto: rod střední = r. stř., rod ženský = r. žen., rod mužský = r. muž; číslo jednotné = č. j., číslo množné = č. mn. (Ne)životností podstatných jmen se zatím zabývat nebudeme. Dokončíme 1. díl pracovního sešitu.
Prosím všechny rodiče, aby zkontrolovali dětem vybavení penálů a také pomůcky na rýsování. Velmi často děti nemají ořezané tužky a pastelky, o pravítkách ani nemluvím. Dost nás tato nepřipravenost v hodinách zdržuje.
Ve čtvrtek jsme si vyhodnotili korálky za uplynulé měsíce. Nejvíce jsme někteří získali za plnění povinných a dobrovolných domácích úkolů. Naopak největší ztráty byly díky neplnění povinných domácích úkolů a zapomínání pomůcek. S dětmi jsem již mluvila o povinnosti plnění úkolů a případných postizích, které by jim hrozily. Prosím, dohlédněte na ně i vy. Děkuji.
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
-
Vyjmenuji zpaměti všechny probrané řady vyjmenovaných slov (po „b, l, m, p“).
-
Než napíšu i/y, vždy si odůvodním, jaké bude a proč. Využívám pomocníky.
-
V dílně psaní napíšu dopis vybrané osobě bezchybně a krasopisně. Nadepíšu obálku s adresou.
-
Při čtení své knihy fantasy si všímám a zaznamenám, zda se jedná o fantazii nebo realitu.
Matematika
-
Vyřeším krokovací rovnici o třech částech, protože si řešení ověřím pomocí figurek.
-
Doplním chybějící čísla do sčítacích trojúhelníků s podmínkou.
-
Vyznačím podle šipek body ve čtvercové mříži a narýsuji zadaný geometrický tvar.
-
Vysvětlím, jak se řeší dvoupodlažní výstaviště.
Anglický jazyk
-
Rozumím slovíčkům 17. lekce, sám (sama) je při popisu své hlavy používám.
-
Píši čitelně a bezchybně slova do slovníčku i s jejich výslovností.
Prvouka
-
Podle obrázku vysvětlím, jak se sklízí a zpracovává obilí.
-
Popíšu vlastnosti vzduchu podle pokusů, které jsme společně dělali ve třídě.
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - vyjm. slova po „s“, podstatná jména – učebnice str. 80-83, pracovní sešit dokončení 1. dílu
M - učebnice str. 54-57, pro práci navíc pracovní sešit dokončení 1. dílu
AJ - Popis hlavy k vlastnímu obrázku, zahájení lekce 18
Prv - průmysl ve Vraném v minulosti a dnes
Katka Vrtišková