Dopis pro rodiče č. 6
Milí rodiče,
ráda bych chtěla i touto cestou poděkovat všem maminkám, které v neděli přišly na „matematické dopoledne“, za příjemně strávený čas s indickým násobením, zlomky a algebrogramy.
V listopadu bych se ráda vypravila s dětmi na další výpravu. Nabízím následující termíny, prosím, zakroužkujte všechny, které jsou pro vás příznivé, nejlépe do pondělka, abych mohla včas vybrat nejvhodnější a neblokovali jsme ty ostatní. Opět to bude v blízkém okolí Vraného, od dopoledne do odpoledne.
sobota 15. 11. neděle 16. 11. sobota 22. 11. neděle 23. 11.
V tomto týdnu jsme začali zapisovat anglická slovíčka do pracovního sešitu. Navíc si k nim děti mají připisovat i české významy. Připravujeme se tím na zavedení slovníčků v pololetí. Kromě zapsání je potřeba, aby si děti zvykly na (nejlépe každodenní) procvičování. Bez výborné znalosti slov, jejichž pamětnému nácviku věnujeme i v hodinách velké množství času, nemohou pracovat ani samostatně, ani ve dvojicích či skupinách. Na začátku každé hodiny má jeden dobrovolník příležitost nechat se ze znalosti slovíček vyzkoušet. Zatím jsme na počtu pěti slovíček, děti překládají z angličtiny do češtiny.
Na třídní stránky jsem dala vyúčtování dopravy na kurz bruslení. Celková vybraná částka činila 3.600,-Kč, za vlak jsme utratili 3.722,- Kč. Rozdíl 122,- Kč jsem uhradila z třídního fondu.
Ve středu jsme při prvouce založili pokusy, kterými budeme zkoumat vlastnosti vody. Většina dětí dokázala výborně postupovat přesně podle popisu pokusu, všichni bez výjimky stanovili hypotézy (jak podle nich pokus dopadne) a také přemýšleli, jakou vlastnost vlastně zkoumají.
Připomínám, že v pondělí 27. 10. a ve středu 29. 10. jsou podzimní prázdniny, v úterý 28. 10. státní svátek. Na pátek 31. 10. máme naplánovanou oslavu Dušiček a Halloweenu.
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
- Vytvořím s daným kořenem slova příbuzná.
- Odliším slovo příbuzné od jiného tvaru slova.
- Vyznačuji ve slovech příbuzných předponovou část, kořen slova a příponovou část.
- Vytvořím osnovu příběhu o obrovi.
- Přemýšlím nad vlastnostmi svého detektiva, které mu pomáhají v jeho práci.
Matematika
- Vysvětlím rodičům pravidla řešení pavučiny.
- Orientuji se v rodokmenu.
- Postavím stavbu podle plánu a přestavím ji podle zadání.
- Zaznamenávám si vyzkoušené pokusy při řešení cyklotras.
Anglický jazyk
- Pojmenuji vybrané předměty ve třídě. (6. lekce – třída)
- Správně vyslovuji „this“ – všímám si znaku pro výslovnost „ð„
- Píši bezchybně slova k jejich výslovnosti.
Prvouka
- Založím pokus o vlastnostech vody přesně podle zadání
- Zapíšu hypotézy, jak pokus mojí skupiny dopadne
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - učebnice str. 34–37, pracovní sešit str. 18-19; dílna psaní – příběh o obrovi (hrubá verze)
ČT - dílna čtení – vlastnosti detektiva, čtenářská strategie Sledování porozumění
M - učebnice str. 22-23, pro práci navíc pracovní sešit str. 18-19
Prv - voda – vlastnosti vody, koloběh vody
AJ - 7. lekce, učebnice str. 16-17
Katka Vrtišková