Dopis pro rodiče č. 7
Milí rodiče,
na společnou třídní výpravu vyrazíme v neděli 16. listopadu, v tomto termínu může nejvíce dětí. Moc prosím rodiče, kteří si jej nevybrali, pokud to bude jen trochu možné, aby se děti mohly zúčastnit.
V úterý jsme psali první test z angličtiny, který napsali téměř všichni na jedničku s hvězdičkou. Mám z toho velkou radost. Další nás čeká po dokončení 10. lekce. Většina dětí se opravdu zodpovědně učí nová slovíčka a díky tomu pak v hodinách výborně pracuje. Někteří si ale slovíčka nepamatují a pak nemohou pracovat na rozhovorech, v pracovním sešitu, s poslechem. Prosím, dohlédněte na to, aby si děti navykly procvičovat slovíčka každý den.
V matematice jsme psali na známky písemné sčítání a jednoduché slovní úlohy. S písemným sčítáním si také téměř celá třída poradí bez problémů.
V češtině jsme ověřovali, jak zvládáme přepisy (zlepšujeme se, ale je to práce, moc se nám nechce napsaná slova a věty kontrolovat) a doplňování. Nyní jsme ukončili opakování z druhé třídy a naučili se poznávat slova příbuzná. Komu ještě dělá problémy, musí doma trénovat, protože od příštího týdne se začínáme usilovně věnovat vyjmenovaným slovům.
V prvouce jsme dokončili pokusy s vlastnostmi vody, objevili jsme jich pěknou řádku, a při čtení s předvídáním odhalili, jak je to s koloběhem vody v přírodě. Některé poznatky nás překvapily. 3D model koloběhu vody jsme také tvořili ve skupinách při pracovních činnostech. Byli jsme velmi tvořiví a přišli na mnoho originálních nápadů, jak vytvořit mraky, stromy, hory, potoky, moře, …
Děti si nesou domů list od vedení školy s upozorněním na neustálý výskyt vší ve škole. Ve čtvrtek po podzimních prázdninách jej přinesou podepsaný.
Ve čtvrtek po podzimních prázdninách by děti rády vyřezávaly dýně. Zatím máme ve třídě jednu ze školní zahrady a dvě od rodičů (tímto děkujeme rodičům Valči a Edíka). Pokud máte někdo možnost, uvítáme na čtvrtek 30. října i další dýně (ty oranžové, které jsou měkké, a snadno se vyřezávají). Děti budou potřebovat zavírací nožíky.
Blíží se konec prvního čtvrtletí, čekají nás tedy první letošní konzultační hodiny. Proběhnou stejně jako vloni i předloni, vyberete si vhodný termín a zavoláte mi, zda je volný. Termíny najdete na přiloženém listu.
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
- Vytvořím s daným kořenem slova příbuzná, odliším slovo příbuzné od jiného tvaru slova.
- Vyznačuji ve slovech příbuzných předponovou část, kořen slova a příponovou část.
- V psaném projevu aktivně používám všechna probraná pravopisná pravidla (velké písmeno na začátku věty, znaménko za větou, tvrdé, měkké a párové souhlásky, skupiny bě, pě, vě, mě, dě, tě, ně).
- Vymyslím a napíši hrubou verzi příběh o obrovi podle osnovy z minulého týdne. Využívám přímou řeč.
- Zapíši vlastnosti detektiva včetně zdůvodnění a sdílím podrobnosti s kamarádem.
Matematika
- Vysvětlím rodičům, jak se řeší sčítací trojúhelníky.
- Určím rozměr, obsah a obvod čtverce a obdélníku.
- Bezchybně písemně sčítám.
Anglický jazyk
- Rozumím číslům od 1 do 12 i na přeskáčku.
- Zeptám se kamaráda na jeho věk (How old are you?) a sám (sama) na tuto otázku odpovím (I’m…).
- Píši bezchybně slova k jejich výslovnosti.
Prvouka
- Vysvětlím, jakou vlastnost vody jsem při pokusu odhalil(a).
- Popíšu koloběh vody v přírodě podle obrázku.
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - zahájení učiva o vyjmenovaných slovech
M - učebnice str. 24, pro práci navíc pracovní sešit str. 20
AJ - Halloween
Katka Vrtišková