Dopis pro rodiče č. 9
Milí rodiče,
dnes končí soutěž ve sběru kaštanů a žaludů. Poděkování patří všem dětem, které se do sběru zapojily, a všem rodičům, kteří je v této aktivitě podpořili. Jakmile budeme znát výsledky, dám vědět, jak jsme dopadli.
V neděli se vydáme na naši druhou třídní výpravu v tomto školním roce. Potřebovala bych znát přesný počet dětí, proto prosím o informaci, zda se vaše dítě zúčastní, nebo nezúčastní, buď sms, e-mailem, nebo přes web rodiče do sobotního poledne. Moc děkuji za spolupráci.
Sraz: v neděli 16. 11. 2014 v 9:30 před školou
Konec: v 16:00 na školní zahradě
S sebou: do batůžku jídlo a pití na celý den, zápisník, tužku, šátek (na hry), pláštěnku
Na sebe: oblečení a boty do přírody podle počasí (aby nám nebyla ani zima, ani horko a mohli jsme si výpravu pořádně užít)
Pokud by někdo odcházel sám domů, napište lístek.
V příštím týdnu nás čekají první letošní konzultace, posílám proto po dětech domů všechny sešity a desky s pracovními listy, abyste si je mohli v klidu o prodlouženém víkendu prohlédnout. V úterý si děti zase vše přinesou zpátky do školy.
Statečně bojujeme s vyjmenovanými slovy po „b“. Dlouhodobý domácí úkol s doplňováním mi již některé děti přinesly vyplněný po dvou dnech. Prosím, snažte se raději práci na cvičeních rozložit do celého období, abychom dosáhli společnými silami pravidelného procvičování, opravdu to není pro děti lehké (ale to jste si určitě všimli sami). Pokud si nejste některým „y, i“ jistí, klidně se ozvěte J. Ne všechny úkoly z pracovního sešitu děláme přímo do něj. Budete-li chtít, můžete na nevyplněných cvičeních pracovat doma, jakmile kapitolu s daným písmenem dokončíme (příští týden začneme se slovy po „l“ a jednoduchá cvičení po „b“ již budeme psát na známky).
V matematice jsme pokračovali se čtvercovou mříží a procvičovali písemné odčítání s přechodem přes základ deset. Připomněli jsme si sčítací trojúhelníky s barevnými poli, násobilkové obdélníky a dělili geometrické tvary na dvě části, aby nám vznikly čtverce. Snažili jsme se o nalezení Hubertovy cyklotrasy.
V prvouce jsme si napsali 2. opakování, které v drtivé většině případů dopadlo nad očekávání dobře (ačkoliv děti již nemohly nahlížet do svých pracovních listů v zelených deskách). Vytvořili jsme si přehled pravidel pro sebehodnocení a zamysleli se nad tím, jak jsme je dodržovali v uplynulém měsíci. Zahájili jsme téma „Doprava ve Vraném dnes a v minulosti“ a poprvé nakoukli do jízdních řádů.
V angličtině jsme pilně trénovali otázku „What time is it?“ a odpověď „It’s … o’clock.“ Příští hodinu si napíšeme 2. opakování.
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
- Vyjmenuji zpaměti řadu vyjmenovaných slov po „b“.
- Než napíšu i/y po „b“, odůvodním si, které mám napsat, a proč. Využívám pomocníky.
- Nakreslím obrázek místa, kde se odehrával detektivní příběh v době mého čtení.
- Bezchybně přepíši svůj příběh o obrovi tak, aby bylo možné jej publikovat.
Matematika
- Používám správný způsob písemného odčítání.
- Vyřeším násobilkový čtverec a sčítací trojúhelník s podmínkou.
- Najdu a pomocí šipek zapíšu krátkou cestu z jednoho mřížového bodu do druhého.
Anglický jazyk
- Používám otázku „What time is it?“ a kamarádovi na ni odpovídám „It’s … o’clock.“
- Píši bezchybně slova do pracovního sešitu, když se nejsem jistý(á), používám slovníček.
Prvouka
- Zodpovědně ohodnotím svou práci na tématu „Voda“.
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - vyjmenovaná slova po „l“ – učebnice str. 46-49, pracovní sešit str. 24-25
M - učebnice str. 30-32, pro práci navíc pracovní sešit do str. 24
AJ - 2. opakování; Lekce 11 – „Who is this?“ – děti budou potřebovat na čtvrtek fotografie své a členů své rodiny (nejlépe takové, které nemusíme vracet do rodinného fotoalba, děkujeme)
Prv - doprava v obci, jízdní řády
Katka Vrtišková