Co bychom měli zvládnout na konci října
Český jazyk – mluvnice
ü V psaném projevu aktivně používám všechna probraná pravopisná pravidla (velké písmeno na začátku věty, znaménko za větou, tvrdé, měkké a párové souhlásky, ů/ú, skupiny bě, pě, vě, mě, dě, tě, ně).
ü Používám "pomocníka" při každé práci, abych psal(a) bez chyb.
ü Vytvořím s daným kořenem slova příbuzná, odliším slovo příbuzné od jiného tvaru slova.
ü Vyznačuji ve slovech příbuzných předponovou část, kořen slova a příponovou část.
ü Vymyslím a správně napíši požadovaný druh věty.
Český jazyk – čtení
ü Čtu si doma svou vlastní knihu. Po dočtení ji zaznamenám do čtenářského deníku. Do čtenářského notýsku zapisuji přečtení stránky a nechávám si je podepisovat od rodičů.
ü V dílně čtení čtu se stanoveným cílem, úkoly zapisuji do pracovních listů, sdílím své čtenářské zážitky s kamarádem a svou práci zodpovědně hodnotím.
ü Při čtení s porozuměním vždy vyhledávám důkazy pro jednotlivé otázky, vysvětlím, proč je některá odpověď špatně a jiná správně.
Český jazyk – sloh
ü Píši své příběhy podle připravené osnovy, u verze „načisto“ se soustředím na pravopis, při přepisování publikovatelné verze píši bezchybně a krasopisně.
ü Správně používám uvozovky při psaní přímé řeči.
Matematika
ü Najdu plán stavby, nakreslím plán, postavím podle plánu stavbu, přestavím stavbu podle plánu. Určím její výšku a spočítám, z kolika krychlí se skládá.
ü Písemně sčítám bez chyb, vysvětlím, jak při tom postupuji
ü Nenechám se splést směrem šipky ani znaménkem u hadů.
ü Určím délku části barevné tyče.
ü Orientuji se v rodokmenu.
ü Indicky násobím bez chyb, vysvětlím, jak při tom postupuji.
ü Znázorňuji si jízdu autobusem, abych správně doplnil(a) do tabulky.
ü Vysvětlím pravidla řešení pavučiny a sčítacích trojúhelníků.
ü Zaznamenávám si vyzkoušené pokusy při řešení cyklotras.
ü Určím rozměr, obsah a obvod čtverce a obdélníku.
Angličtina
ü Pojmenuji části dne. Vhodným pozdravem pozdravím a rozloučím se s dospělákem.
ü Poprosím a poděkuji.
ü Rozumím anglickým slovíčkům z 1. až 7. lekce.
ü Zeptám se kamaráda, jakou barvu daný předmět má (What colour?)
ü Zeptám se kamaráda na počet (How many?) a na číslo (What number?)
ü Správně vyslovuji "this" – všímám si znaku pro výslovnost "ð".
ü Píši bezchybně slova k jejich výslovnosti.
ü Zeptám se kamaráda na jeho věk (How old are you?) a sám (sama) na tuto otázku odpovím (I’m…).
Prvouka
ü Poznám podle barev na mapě, jak je krajina vysoká.
ü Podle vrstevnic určím, kdy půjdu na výletě z kopce a kdy do kopce.
ü Ukážu na mapě nejnižší a nejvyšší místo Vraného a kostel, popíši k němu cestu od nádraží.
ü Vysvětlím, kdy a kde se slaví ve Vraném posvícení.
ü Uvedu alespoň tři zajímavosti o řece Vltavě.
ü Vysvětlím, jakou vlastnost vody jsem při pokusu odhalil(a).
ü Popíšu koloběh vody v přírodě podle obrázku.